Blog

...
  • Geplaatst op: Wo. 20 april 2016 om 22:22

Mailadres omzetten? Zo gebeurd!

“Ik zag door de bomen het bos niet meer”. Egbert Wever bezocht een informatie en inschrijfavond van Glasvezel De Wolden en deed daar zoveel nieuwe informatie op dat het hem op weg naar huis duizelde. Wat moesten hij en zijn vrouw Hinnie nu doen? Dat ze glasvezel wilden, dat stond als een paal boven water, maar hoe zou dat allemaal in zijn werk gaan? En hoe moest dat met hun e-mailadres? Kan je dat zomaar veranderen? En de sites waar ze regelmatig een kijkje nemen, zouden ze daar nog wel weer op komen? Deze en nog veel meer vragen tolden rond in zijn hoofd . Gelukkig is Egbert Wever een man die in oplossingen denkt in plaats van alleen maar problemen te creëren dus Egbert zocht en kreeg contact met Glasvezel De Wolden.

Provider-onafhankelijk

Afgelopen donderdagmiddag zat Egbert dus ineens met Floris van Lint, van Glasvezel De Wolden, achter zijn vertrouwde computer. Eerst stelden ze de extra strenge beveiliging van Egberts computer (die wel eens meereist naar het buitenland, vandaar) gerust en vervolgens veranderde Floris het mailadres van de Wevers, die natuurlijk een Ziggo-mail hadden, in een provider-onafhankelijk Gmail-adres. Wat er ook gebeurt, de familie Wever kan nu te allen tijde blijven mailen met dit adres. Ook alle “contacten” werden in een handomdraai overgezet. Het enige wat Egbert en Hinnie af en toe zelf nog even zullen moeten doen, is mensen of instanties een mail sturen met hun nieuwe mailadres en bij de websites waarop ze inloggen met hun mailadres even in de instellingen het nieuwe mailadres opgeven. Snel even het mail adres omgezet

Altijd dat wachten

Egbert en Hinnie zijn, al zou je dat niet zeggen, net de 70 gepasseerd en maken regelmatig gebruik van het internet. Egbert is bijvoorbeeld betrokken bij de Stichting Historie die momenteel een schitterend, zeer uitgebreid “Boerderijenboek” aan het maken is. “Als ik daar mee bezig ben, dan moet ik soms uren, of een hele nacht, wachten tot de gegevens of de foto’s geüpload of gedownload zijn” vertelt Egbert. “Meestal werken de gewone dingen wel redelijk, maar het werk voor de Stichting gaat ontzettend traag omdat ik dus heel veel moet wachten. Maar wij waren sowieso al voorstanders van glasvezel in De Wolden hoor!” zegt hij overtuigd. “Je moet er toch niet aan denken dat de kinderen van De Wolden niet meer hier naar school kunnen!”

Na het omzetten worden ook alle contacten even op de hoogte gesteld

Helpende hand

Samen met Floris test Egbert nog even of alles werkt. Ja hoor, alles in orde. “Mensen moeten niet bang zijn om contact met ons op te nemen”, zegt van Lint. “mail of bel ons en we komen helpen. Natuurlijk kan niet iedereen dit allemaal zelf, dat snappen we best. Daarom zijn we ook op zoek naar de jeugd van De Wolden die handig is met computers en IT en die bereid is om mensen die daar minder handig in zijn, te helpen. Jongens en meisjes die op die manier een centje willen bijverdienen, kunnen zich bij ons melden, en trouwens, mensen die onze hulp nodig hebben, moeten dat ook doen. We helpen iedereen graag. Dat snelle internet is natuurlijk iets waar iedereen van kan profiteren, als wij daar een helpende hand bij kunnen toesteken, dan doen we dat graag.”